PT Journal AU MIKLOSIKOVA, M PELCEROVA, L TI TVORIVY PEDAGOGICKY PRISTUP K VYUZIVANI INFORMACNICH TECHNICKYCH PROSTREDKU V STREDOSKOLSKE VYUCE SO Trends in education PY 2012 BP 496 EP 499 VL 5 IS 1 DE Pedagogicka tvorivost; vypocetni technika; stredoskolsky ucitel; pedagogicke kompetence. AB Aktivni vyuzivani vypocetni techniky je temer ve vsech profesich povazovano za samozrejmost. Na zadatele o pracovni prilezitosti jsou kladeny stale vyssi naroky v oblasti pocitacove gramotnosti a ovladani informacnich a komunikacnich technologii. To se tyka take profese stredoskolskeho ucitele odbornych predmetu. Dukazem uvedeneho jevu je mimo jine probihajici reforma ceskeho skolstvi. Avsak samotna dovednost excelentne manipulovat s vypocetni technikou je pro optimalni pedagogickou cinnost nedostacujici. Ucitel by nemel informacni a komunikacni technologie pripojovat k navyklym stereotypnim vychovne vzdelavacim postupum mechanicky, nybrz by mel vzit v uvahu cely system vztahu determinujicich vyucovaci proces. Nejvhodnejsi je pristupovat k vyuzivani technickych vyukovych prostredku zodpovedne, ucelne, v kontextu s ostatnimi pedagogickymi aspekty vyucovaciho procesu, ale take s jistou davkou tvorivosti. Nevsedni pristup k jejich vyuzivani totiz podnecuje pedagogickou i studentskou tvorivost. ER