PT - JOURNAL ARTICLE AU - MIKLOŠÍKOVÁ, Miroslava AU - PELCEROVÁ, Lenka TI - TVOŘIVÝ PEDAGOGICKÝ PŘÍSTUP K VYUŽÍVÁNÍ INFORMAČNÍCH TECHNICKÝCH PROSTŘEDKŮ V STŘEDOŠKOLSKÉ VÝUCE DP - 2012 Jul 1 TA - Trends in education PG - 496--499 VI - 5 IP - 1 IS - 18058949 AB - Aktivní využívání výpočetní techniky je téměř ve všech profesích považováno za samozřejmost. Na žadatele o pracovní příležitosti jsou kladeny stále vyšší nároky v oblasti počítačové gramotnosti a ovládání informačních a komunikačních technologií. To se týká také profese středoškolského učitele odborných předmětů. Důkazem uvedeného jevu je mimo jiné probíhající reforma českého školství. Avšak samotná dovednost excelentně manipulovat s výpočetní technikou je pro optimální pedagogickou činnost nedostačující. Učitel by neměl informační a komunikační technologie připojovat k navyklým stereotypním výchovně vzdělávacím postupům mechanicky, nýbrž by měl vzít v úvahu celý systém vztahů determinujících vyučovací proces. Nejvhodnější je přistupovat k využívání technických výukových prostředků zodpovědně, účelně, v kontextu s ostatními pedagogickými aspekty vyučovacího procesu, ale také s jistou dávkou tvořivosti. Nevšední přístup k jejich využívání totiž podněcuje pedagogickou i studentskou tvořivost.