PT Journal AU Milan, K KUBRICKY, J TI MOZNOSTI VYUKY SYSTEMU AUTOCAD 2013 NA VICELETYCH GYMNAZIICH SO Trends in education PY 2014 BP 202 EP 209 VL 7 IS 1 DE koncepce vyuky; pocitacem podporovane technicke kresleni; Autodesk AutoCAD; vyukovy modul. AB Resume prispevku v jazyce prispevku. Vyuka technicky orientovanych grafickych systemu je v podminkach vseobecne orientovanych strednich skol novou, relativne nepopsanou oblasti. Aby bylo mozne sestavovat, a vhodne projektovat a realizovat vyuku zakladu vytvareni technicke vykresove dokumentace s vyuzitim systemu AutoCAD je nutne obsah teto vyuky vhodne strukturovat a prizpusobit stavajicimu pojeti vyuky informaticky orientovanych predmetu na techto skolach. V teto souvislosti se jako obzvlaste vhodne jevi vyuziti mezipredmetovych vztahu, kdy muze dojit k uplatneni teoreticke baze ziskanych poznatku z oblasti matematiky, chemie a fyziky pri reseni aplikacnich ci vizualizacnich uloh s vyuzitim pocitacem podporovaneho kresleni a modelovani.Z techto duvodu byl realizovan spolecny projekt sesti viceletych gymnazii olomouckeho kraje a katedry technicke a informacni vychovy, jehoz cilem bylo zavedeni tematickeho celku "Aplikace matematiky a chemie s vyuzitim technickeho pocitacoveho kresleni" v rozsahu 10 vyucovacich jednotek. Tematicky celek, jehoz koncepci a obsah prestavuje predlozena stat, je zameren na praktickou aplikaci teoretickych znalosti studentu, ziskanych pri studiu matematiky a chemie do oblasti pocitacem podporovaneho technickeho kresleni. ER