RT Journal Article SR Electronic A1 Milan, KLEMENT A1 KUBRICKÝ, Jan T1 MOŽNOSTI VÝUKY SYSTÉMU AUTOCAD 2013 NA VÍCELETÝCH GYMNÁZIÍCH JF Trends in education YR 2014 VO 7 IS 1 SP 202 OP 209 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201401-0043.php AB Resumé příspěvku v jazyce příspěvku. Výuka technicky orientovaných grafických systémů je v podmínkách všeobecně orientovaných středních škol novou, relativně nepopsanou oblastí. Aby bylo možné sestavovat, a vhodně projektovat a realizovat výuku základů vytváření technické výkresové dokumentace s využitím systému AutoCAD je nutné obsah této výuky vhodně strukturovat a přizpůsobit stávajícímu pojetí výuky informaticky orientovaných předmětů na těchto školách. V této souvislosti se jako obzvláště vhodné jeví využití mezipředmětových vztahů, kdy může dojít k uplatnění teoretické báze získaných poznatků z oblasti matematiky, chemie a fyziky při řešení aplikačních či vizualizačních úloh s využitím počítačem podporovaného kreslení a modelování.Z těchto důvodů byl realizován společný projekt šesti víceletých gymnázií olomouckého kraje a katedry technické a informační výchovy, jehož cílem bylo zavedení tematického celku "Aplikace matematiky a chemie s využitím technického počítačového kreslení" v rozsahu 10 vyučovacích jednotek. Tematický celek, jehož koncepci a obsah přestavuje předložená stať, je zaměřen na praktickou aplikaci teoretických znalostí studentů, získaných při studiu matematiky a chemie do oblasti počítačem podporovaného technického kreslení.