PT Journal AU Milan, K TI ZPUSOBY ROZVOJE KOMPETENCI UCITELU V OBLASTI PRACE S MODERNIMI DIDAKTICKYMI PROSTREDKY SO Trends in education PY 2015 BP 193 EP 201 VL 8 IS 1 DI 10.5507/tvv.2015.011 DE informacni a komunikacni technologie; dotykova zarizeni; inovace ve vzdelavani; moderni vyukove materialy. AB V dobe exploze informacnich a komunikacnich technologii se tak do popredi zajmu pedagogu dostavaji moderni, na digitalnich technologiich postavene didakticke prostredky, ktere vyuzivaji multimedia. Jednotlive slozky multimedialnich prezentaci, ktere jsou zprostredkovany narocnejsimi technickymi sestavami, v nichz ma hlavni slovo vypocetni technika - ona jedina je schopna prevest informace z ruznych zdroju do spolecneho prostredi procesem nazyvanym digitalizace, je nutne nejen sestavit, ale zvladat jeho distribuci nejen smerem k zakum, ale take vhodne sdilet smerem k ostatnim pedagogum.Vsechny uvedene skutecnosti kladou nove pozadavky na ucitele, kteri musi byt pripraveni s modernimi didaktickymi prostredky a technologiemi pracovat a vytvaret pro potreby takto koncipovane vyuky take vhodne vzdelavaci materialy a take je vhodnym zpusobem vyuzivat pri vyuce. V tomto modernim paradigmatu vzdelavani jsou tak kladeny nove pozadavky na ucitele a i kdyz nemusi byt ucitele nutne experti na oblast ICT, meli by byt ale schopni je vyuzit ve vyuce, kde maji plnit predevsim roli poradcu.Stat tedy predstavuje pouzitou koncepci vzdelavani pedagogickych pracovniku partnersky skol zapojenych v projektu Moderni ucitel (CZ.1.07/1.3.00/51.0041), ktery je spolufinancovan Evropskym socialnim fondem a statnim rozpoctem ceske republiky. ER