RT Journal Article SR Electronic A1 Milan, KLEMENT T1 ZPŮSOBY ROZVOJE KOMPETENCÍ UČITELŮ V OBLASTI PRÁCE S MODERNÍMI DIDAKTICKÝMI PROSTŘEDKY JF Trends in education YR 2015 VO 8 IS 1 SP 193 OP 201 DO 10.5507/tvv.2015.011 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201501-0011.php AB V době exploze informačních a komunikačních technologií se tak do popředí zájmu pedagogů dostávají moderní, na digitálních technologiích postavené didaktické prostředky, které využívají multimédia. Jednotlivé složky multimediálních prezentací, které jsou zprostředkovány náročnějšími technickými sestavami, v nichž má hlavní slovo výpočetní technika - ona jediná je schopna převést informace z různých zdrojů do společného prostředí procesem nazývaným digitalizace, je nutné nejen sestavit, ale zvládat jeho distribuci nejen směrem k žákům, ale také vhodně sdílet směrem k ostatním pedagogům.Všechny uvedené skutečnosti kladou nové požadavky na učitele, kteří musí být připraveni s moderními didaktickými prostředky a technologiemi pracovat a vytvářet pro potřeby takto koncipované výuky také vhodné vzdělávací materiály a také je vhodným způsobem využívat při výuce. V tomto moderním paradigmatu vzdělávání jsou tak kladeny nové požadavky na učitele a i když nemusí být učitelé nutně experti na oblast ICT, měli by být ale schopni je využít ve výuce, kde mají plnit především roli poradců.Stať tedy představuje použitou koncepci vzdělávání pedagogických pracovníků partnerský škol zapojených v projektu Moderní učitel (CZ.1.07/1.3.00/51.0041), který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem české republiky.