PT - JOURNAL ARTICLE AU - PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ, Dominika AU - Miroslav, JANU TI - KLADY A ZÁPORY STRATEGIE PARTNERSTVÍ MATEŘSKÝCH A ZÁKLADNÍCH ŠKOL DP - 2015 Jul 1 TA - Trends in education PG - 320--324 VI - 8 IP - 1 AID - 10.5507/tvv.2015.016 IS - 18058949 AB - Prostřednictvím článku bychom chtěli nastínit kontextualitu preprimárního a primárního vzdělávání se zaměřením na výhody a nevýhody realizace výchovně vzdělávací činnosti na těchto školských stupních v rámci jedné instituce. Vnímáme-li primární vzdělávání jako počátek povinného vzdělávání, pak nepopiratelný význam preprimárního vzdělávání můžeme spatřovat jako cílevědomou přípravu na úspěšný vstup dítěte do školského procesu. Záměrem článku je představit vizi návazného kurikula těchto dvou školských stupňů v konfrontaci s reálnou úrovní této problematiky v praxi mateřských a základních škol.Reflexe reality byla zjišťována prostřednictvím analýzy názorů stratifikovaně vybraného souboru.