RT Journal Article SR Electronic A1 PROVÁZKOVÁ STOLINSKÁ, Dominika A1 Miroslav, JANU T1 KLADY A ZÁPORY STRATEGIE PARTNERSTVÍ MATEŘSKÝCH A ZÁKLADNÍCH ŠKOL JF Trends in education YR 2015 VO 8 IS 1 SP 320 OP 324 DO 10.5507/tvv.2015.016 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201501-0016.php AB Prostřednictvím článku bychom chtěli nastínit kontextualitu preprimárního a primárního vzdělávání se zaměřením na výhody a nevýhody realizace výchovně vzdělávací činnosti na těchto školských stupních v rámci jedné instituce. Vnímáme-li primární vzdělávání jako počátek povinného vzdělávání, pak nepopiratelný význam preprimárního vzdělávání můžeme spatřovat jako cílevědomou přípravu na úspěšný vstup dítěte do školského procesu. Záměrem článku je představit vizi návazného kurikula těchto dvou školských stupňů v konfrontaci s reálnou úrovní této problematiky v praxi mateřských a základních škol.Reflexe reality byla zjišťována prostřednictvím analýzy názorů stratifikovaně vybraného souboru.