PT - JOURNAL ARTICLE AU - DOBIÁŠ, Václav TI - VZNIK DIGITÁLNÍHO ROZDĚLENÍ DP - 2015 Jul 1 TA - Trends in education PG - 38--43 VI - 8 IP - 1 IS - 18058949 AB - Příspěvek předkládá první analýzu dat českých žáků získaných z mezinárodního šetření ICILS 2013. Hlavním cílem článku je poodhalit důvody vzniku druhé formy digitálního rozdělení v České republice. Výsledky dotazníkového šetření z ICILS 2013 jsou zpracovány formou kontingenčních tabulek. Mezi hlavní zjištění patří: Žáci se počítačové aktivity vedoucí k zábavě učí hlavně sami (facebook, on-line hry apod.). Rodiče s vyšším dosaženým vzděláním učí své děti více práci na počítači, díky čemuž mají lépe socioekonomicky situovaní žáci vyšší šanci, že budou znát základní pracovní počítačové aktivity ještě před započetím výuky informatiky.