PT Journal AU KROTKY, J TI EVALUACE ELEKTRONICKE A KLASICKE UCEBNICE - VARIABILITA VZORKU SO Trends in education PY 2015 BP 245 EP 249 VL 8 IS 1 DE multimedialni ucebnice; elektronicka ucebnice; hodnoceni ucebnice; variabilita. AB Autor v predlozene casti vyzkumu porovnava variacni koeficienty dat elektronickych a klasickych ucebnic. Elektronicke ucebnice byly hodnoceny inovovanou metodou J. Pruchy (1998) pro mereni didakticke vybavenosti ucebnice. Data klasickych ucebnic byla ziskana metaanalyzou vybranych kvalifikacnich praci s tematem didakticke vybavenosti ucebnice realizovanych autorem v letech 2009 - 2011. Pri porovnani elektronicke a klasicke ucebnice ukazuji vysledky na podstatne vyssi variabilitu dat u vyuziti verbalnich komponent a aparatu prezentace uciva. Miru variability dat ovlivnuji predevsim dva vzorky elektronickych ucebnic specifickeho charakteru a struktury. ER