PT Journal AU KUMBAR, V FILIPEK, J TI VYUZIVANI E-LEARNINGOVE STUDIJNI OPORY VE FYZIKALNIM PRAKTIKU SO Trends in education PY 2015 BP 263 EP 270 VL 8 IS 1 DE E-learning; preference; student; experimentalni fyzika. AB V tomto clanku je sledovano vyuzivani animovane (e-learningove) studijni opory v predmetech zamerenych na fyziku, konkretne ve cvicenich/seminarich techto predmetu. Vyukovy e-learningovy software vytvoreny kolektivem pedagogu fyziky na Mendelove univerzite v Brne je mozne vyuzivat jako elektronicky pracovni sesit, pomucku pro domaci pripravu na reseni laboratornich uloh, k prezentaci dataprojektorem v prime vyuce a k examinaci studentu formou didaktickych testu. Je dbano na to, aby byl program validni, usnadnil studium a vzbudil hlubsi zajem o fyziku. Cilem ucebni pomucky je rovnez zjednodusit vyukovy proces, a tim dal moznost pedagogum ve vetsi mire se venovat vsem studentum. Dulezitym faktem je ovsem prinos takove opory pro studenty samotne. E-learningova opora muze byt velmi kvalitni, propracovana a prinosna, ale pokud nebude studenty akceptovana, byly hodiny prace venovane jeji tvorbe vynalozeny zbytecne. Je proto velice nutne sledovat zpetnou vazbu od studentu, kteri maji moznost tyto opory vyuzivat, nasledne tyto opory prizpusobovat dle aktualnich pozadavku pedagogu, a predevsim studentu. Velmi vhodne je i to, pokud maji studenti moznost volby mezi nekolika studijnimi oporami, jelikoz nejsou vsichni studenti stejni. ER