RT Journal Article SR Electronic A1 KUMBÁR, Vojtěch A1 FILÍPEK, Josef T1 VYUŽÍVÁNÍ E-LEARNINGOVÉ STUDIJNÍ OPORY VE FYZIKÁLNÍM PRAKTIKU JF Trends in education YR 2015 VO 8 IS 1 SP 263 OP 270 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201501-0042.php AB V tomto článku je sledováno využívání animované (e-learningové) studijní opory v předmětech zaměřených na fyziku, konkrétně ve cvičeních/seminářích těchto předmětů. Výukový e-learningový software vytvořený kolektivem pedagogů fyziky na Mendelově univerzitě v Brně je možné využívat jako elektronický pracovní sešit, pomůcku pro domácí přípravu na řešení laboratorních úloh, k prezentaci dataprojektorem v přímé výuce a k examinaci studentů formou didaktických testů. Je dbáno na to, aby byl program validní, usnadnil studium a vzbudil hlubší zájem o fyziku. Cílem učební pomůcky je rovněž zjednodušit výukový proces, a tím dal možnost pedagogům ve větší míře se věnovat všem studentům. Důležitým faktem je ovšem přínos takové opory pro studenty samotné. E-learningová opora může být velmi kvalitní, propracovaná a přínosná, ale pokud nebude studenty akceptována, byly hodiny práce věnované její tvorbě vynaloženy zbytečně. Je proto velice nutné sledovat zpětnou vazbu od studentů, kteří mají možnost tyto opory využívat, následně tyto opory přizpůsobovat dle aktuálních požadavků pedagogů, a především studentů. Velmi vhodné je i to, pokud mají studenti možnost volby mezi několika studijními oporami, jelikož nejsou všichni studenti stejní.