PT Journal AU ANTOS, K TI VYUZITI EXPERIMENTOVANI PRI RESENI PROBLEMU VE SKOLSKE MATEMATICE SO Trends in education PY 2016 BP 1 EP 9 VL 9 IS 1 DI 10.5507/tvv.2016.001 DE experimentovani; matematicka situace; problem; dokazovani; Fibonacciho posloupnost; nejvetsi spolecny delitel AB Clanek Vyuziti experimentovani pri reseni problemu ve skolske matematice chce ukazat, jak lze do vyuky skolske matematiky zapojit metodu zvanou vyzkumny pristup. Ukazuje, jak se ve vyzkumnem pristupu da uzit experimentovani, a jak se pomoci experimentovani daji zkoumat matematicke situace, pripadne resit matematicke problemy. Ukazuje, ze pomoci teto metody lze naucit zaky a studenty problemy resit sami, nebo v pripade matematickych situaci je i objevovat. Zaci a studenti tak mohou poznat tvurci aspekt matematiky jako cestu k samostatnemu hledani reseni matematickych problemu. Cilem je ukazat vyzkumny pristup jako metodu, pomoci ktere mohou zaci objevovat nove poznatky a sami se ucit. Vyuziti experimentovani je zde ukazano na prikladech zkoumani matematicke situace a reseni dvou problemu ER