RT Journal Article SR Electronic A1 ANTOŠ, Karel T1 VYUŽITÍ EXPERIMENTOVÁNÍ PŘI ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ VE ŠKOLSKÉ MATEMATICE JF Trends in education YR 2016 VO 9 IS 1 SP 1 OP 9 DO 10.5507/tvv.2016.001 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201601-0001.php AB Článek Využití experimentování při řešení problémů ve školské matematice chce ukázat, jak lze do výuky školské matematiky zapojit metodu zvanou výzkumný přístup. Ukazuje, jak se ve výzkumném přístupu dá užít experimentování, a jak se pomocí experimentování dají zkoumat matematické situace, případně řešit matematické problémy. Ukazuje, že pomocí této metody lze naučit žáky a studenty problémy řešit sami, nebo v případě matematických situací je i objevovat. Žáci a studenti tak mohou poznat tvůrčí aspekt matematiky jako cestu k samostatnému hledání řešení matematických problémů. Cílem je ukázat výzkumný přístup jako metodu, pomocí které mohou žáci objevovat nové poznatky a sami se učit. Využití experimentování je zde ukázáno na příkladech zkoumání matematické situace a řešení dvou problémů