PT Journal AU CASTKOVA, P PROVAZKOVA STOLINSKA, D TI HODNOCENI A SEBEHODNOCENI ZAKU PRIMARNI SKOLY V TECHNICKE VYCHOVE V GENDEROVEM KONTEXTU SO Trends in education PY 2016 BP 28 EP 36 VL 9 IS 1 DI 10.5507/tvv.2016.004 DE gender; hodnoceni; sebehodnoceni zaku; primarni skola; technicka vychova AB Clanek se zabyva problematikou hodnoceni zaku na primarni skole v kontextu technickeho vzdelavani. Tyto procesy jsou vnimany jako vyznamne jak pro rozvoj osobnostnich kvalit, tak pro proces socializace ditete, jez je deklarovana Ramcovym vzdelavacim programem pro zakladni vzdelavani. Hlavnim zamerem stati je prezentovat mozne genderove rozdily v hodnoceni a sebehodnoceni zaku primarni skoly jako jeden z aspektu ovlivnujici rozvoj osobnosti i budouci profesni orientaci. Vzhledem k celospolecensky silicim snaham o oziveni technickych oboru je tato problematika resena v kontextu vyuky technicky zamerenych predmetu na prvnim stupni ZS (prakticke cinnosti). Soucasti stati je prezentace planovaneho vyzkumneho setreni, jehoz vysledky by umoznily identifikovat mozne rozdily v procesu sebehodnoceni zaku. Vzhledem k tomu, ze hodnoceni ucitele je jednim z klicovych faktoru ovlivnujici sebehodnoceni zaka jednim z dilcich cilu vyzkumneho setreni je identifikovat mozne rozdily v hodnoticich strategiich ucitele s ohledem na genderovou prislusnost zaku, charakter sebehodnoticich aktivit rizenych ucitelem a specifika hodnoceni v technicke vychove na primarni skole. ER