PT Journal AU JELINEK, J TI PODPORA VYUKY ALGORITMIZACE IT NASTROJI SO Trends in education PY 2016 BP 120 EP 127 VL 9 IS 1 DI 10.5507/tvv.2016.017 DE podpora vyuky; algoritmizace; algoritmy; informacni technologie. AB Uroven schopnosti studentu algoritmizovat nejruznejsi typy uloh se neustale zhorsuje. Je mozne diskutovat o rozsahu vyuky tohoto tematu na ruznych typech a stupnich skol. Z pohledu pedagoga je vsak podstatnejsi zajisteni a nastaveni procesu podpory vyuky nastroji, ktere by bylo mozne vyuzit pro zvyseni jeji celkove efektivity. Na toto tema se soustreduje predlozeny prispevek, ve kterem po uvodu do problematiky identifikujeme hlavni kategorie podpurnych nastroju podle zpusobu prezentace algoritmu a tyto kategorie se pokusime nasledne porovnat z hlediska jejich uziti pro vyuku algoritmizace u cilove skupiny zacatecniku bez dalsich znalosti pouzitelnych v danem tematu. Prezentovany budou i nektere konkretni nastroje zastupujici jednotlive kategorie a take vysledky porovnani. ER