PT Journal AU Milan, K TI AKTUALNI UROVEN IMPLEMENTACE ICT DO ZIVOTA SKOL SO Trends in education PY 2016 BP 128 EP 138 VL 9 IS 1 DI 10.5507/tvv.2016.018 DE Informacni a komunikacni technologie; inovace ve vzdelavani; moderni vyukove materialy; evaluace skoly; modul Profil Skola21. AB Informacni a komunikacni technologie dnes poskytuji celou radu prilezitosti ke zkvalitneni edukacniho procesu, a dostavaji se tak do popredi zajmu ucitelu. Tato skutecnost klade ale nove pozadavky na ucitele, kteri musi byt pripraveni s modernimi didaktickymi prostredky a technologiemi pracovat a vytvaret pro potreby takto koncipovane vyuky take vhodne vzdelavaci materialy a take je vhodnym zpusobem vyuzivat pri vyuce.Obecne deklarovana potreba zapojeni novych medii i novych vzdelavacich technologii do edukacniho procesu je tedy nezbytnou podminkou dalsiho rozvoje pedagogickych ved i praxe. Jelikoz je v teto souvislosti nutne prosazovat nove vyukove postupy a metody z nich odvozene, je potreba soubezne s temito snahami sledovat stav a vyvoj implementace ICT do zivota skol. Jelikoz autorum predlozene studie neni znama aktualni souhrnna analyza, ktera by se touto problematikou zabyvala, rozhodli jsme se, na zaklade provedeni vyzkumneho setreni, zjistit aktualni stav postupu implementace modernich didaktickych prostredku a nastroju ICT na vybranych zakladnich a strednich skolach. Prubeh pripravy, zpracovani a vystupu tohoto vyzkumneho setreni, realizovaneho pomoci modulu Profil Skola21 predstavuje predlozena studie. ER