RT Journal Article SR Electronic A1 Milan, KLEMENT T1 AKTUÁLNÍ ÚROVEŇ IMPLEMENTACE ICT DO ŽIVOTA ŠKOL JF Trends in education YR 2016 VO 9 IS 1 SP 128 OP 138 DO 10.5507/tvv.2016.018 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201601-0018.php AB Informační a komunikační technologie dnes poskytují celou řadu příležitostí ke zkvalitnění edukačního procesu, a dostávají se tak do popředí zájmu učitelů. Tato skutečnost klade ale nové požadavky na učitele, kteří musí být připraveni s moderními didaktickými prostředky a technologiemi pracovat a vytvářet pro potřeby takto koncipované výuky také vhodné vzdělávací materiály a také je vhodným způsobem využívat při výuce.Obecně deklarovaná potřeba zapojení nových médií i nových vzdělávacích technologií do edukačního procesu je tedy nezbytnou podmínkou dalšího rozvoje pedagogických věd i praxe. Jelikož je v této souvislosti nutné prosazovat nové výukové postupy a metody z nich odvozené, je potřeba souběžně s těmito snahami sledovat stav a vývoj implementace ICT do života škol. Jelikož autorům předložené studie není známa aktuální souhrnná analýza, která by se touto problematikou zabývala, rozhodli jsme se, na základě provedení výzkumného šetření, zjistit aktuální stav postupu implementace moderních didaktických prostředků a nástrojů ICT na vybraných základních a středních školách. Průběh přípravy, zpracování a výstupů tohoto výzkumného šetření, realizovaného pomocí modulu Profil Škola21 představuje předložená studie.