PT Journal AU SERAFIN, C TI INOVATIVNI KONCEPCE V ELEKTROTECHNICKEM VZDELAVANI SO Trends in education PY 2016 BP 217 EP 220 VL 9 IS 1 DI 10.5507/tvv.2016.030 DE Edukace; elektrotechnicke vzdelavani; inovace ve vyuce; vzdelavaci proces; predmetova didaktika AB Prispevek je teoretickou studii v identifikovani cest k inovativnim procesum v elektrotechnickem vzdelavani. V prispevku jsou zmineny nejmodernejsi vzdelavaci trendy zahrnujici kooperativniho uceni, badatelsky orientovanou vyuku i konstruktivisticke pojeti. V prispevku jsou nastineny zmeny v oblastech, jez nastavuji bariery ve zpusobu vyuky technicky orientovanych predmetu s akcentem na elektrotechniku polozene na obecnem vnimani, ze tyto predmety/obory jsou sice prakticke, uzitecne a perspektivni, ale zaroven obtizne a tezko zvladnutelne. Toto pojeti je potreba ze strany vsech ucastniku vzdelavaciho procesu prekonat. ER