PT - JOURNAL ARTICLE AU - SERAFÍN, Čestmír TI - VÝUKOVÉ METODY UŽITÉ VE VÝUCE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ ELEKTROTECHNICKÉHO ZAMĚŘENÍ DP - 2016 Jul 1 TA - Trends in education PG - 221--224 VI - 9 IP - 1 AID - 10.5507/tvv.2016.031 IS - 18058949 AB - Příspěvek se snaží postihnout moderní trendy ve výuce elektrotechnických předmětů, zejména pak pojímá výukové metody (metoda výuky) jako systém vyučovacích činností učitele odborných předmětů elektrotechnického zaměření směrem k učebním aktivitám žáků pro dosažení vytýčených edukačních cílů v elektrotechnické přípravě. Různé výukové metody kladou pochopitelně různé nároky na učitele a na aktivitu žáků - na jejich samostatnost a tvořivost, přičemž elektrotechnika díky své místy nutné abstrakci je natolik specifickým oborem, že na učitele klade v tomto směru zvýšené nároky oproti jiným oborům. A to přesto, že učitel vždy musí konkretizovat edukační cíle, rozpracovávat učivo, plánovat navozování učebních aktivit žáků, zprostředkovávat žákům učební informace a úlohy, kontrolovat průběžné výsledky jejich učení a plánovat další průběh výuky, tak jako v ostatních předmětech.