RT Journal Article SR Electronic A1 SERAFÍN, Čestmír T1 VÝUKOVÉ METODY UŽITÉ VE VÝUCE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ ELEKTROTECHNICKÉHO ZAMĚŘENÍ JF Trends in education YR 2016 VO 9 IS 1 SP 221 OP 224 DO 10.5507/tvv.2016.031 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201601-0031.php AB Příspěvek se snaží postihnout moderní trendy ve výuce elektrotechnických předmětů, zejména pak pojímá výukové metody (metoda výuky) jako systém vyučovacích činností učitele odborných předmětů elektrotechnického zaměření směrem k učebním aktivitám žáků pro dosažení vytýčených edukačních cílů v elektrotechnické přípravě. Různé výukové metody kladou pochopitelně různé nároky na učitele a na aktivitu žáků - na jejich samostatnost a tvořivost, přičemž elektrotechnika díky své místy nutné abstrakci je natolik specifickým oborem, že na učitele klade v tomto směru zvýšené nároky oproti jiným oborům. A to přesto, že učitel vždy musí konkretizovat edukační cíle, rozpracovávat učivo, plánovat navozování učebních aktivit žáků, zprostředkovávat žákům učební informace a úlohy, kontrolovat průběžné výsledky jejich učení a plánovat další průběh výuky, tak jako v ostatních předmětech.