PT - JOURNAL ARTICLE AU - UHLÍŘOVÁ, Martina TI - "LANGUAGE SHOWERS" VE VÝUCE PRIMÁRNÍ MATEMATIKY DP - 2016 Jul 1 TA - Trends in education PG - 265--271 VI - 9 IP - 1 AID - 10.5507/tvv.2016.039 IS - 18058949 AB - Language Schowers (LS), v překladech uváděné jako jazykové sprchy, patří k moderním trendům ve vzdělávání. Language Schowers vycházejí z metodologie CLIL (Content and Language Integrated Learning), tedy obsahově a jazykově integrovaného vyučování. Jedná se o aktivity, v nichž je nenásilně propojena výuka cizího jazyka a druhého, nejazykového předmětu. V textu příspěvku je věnována pozornost začlenění Language Schowers do výuky primární matematiky. V textu jsou uvedeny přednosti i negativa spojené s realizací Language Schowers. Je uveden konkrétní námět Language Schower, popsána jeho realizace v edukační praxi včetně následné reflexe.