RT Journal Article SR Electronic A1 UHLÍŘOVÁ, Martina T1 "LANGUAGE SHOWERS" VE VÝUCE PRIMÁRNÍ MATEMATIKY JF Trends in education YR 2016 VO 9 IS 1 SP 265 OP 271 DO 10.5507/tvv.2016.039 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201601-0039.php AB Language Schowers (LS), v překladech uváděné jako jazykové sprchy, patří k moderním trendům ve vzdělávání. Language Schowers vycházejí z metodologie CLIL (Content and Language Integrated Learning), tedy obsahově a jazykově integrovaného vyučování. Jedná se o aktivity, v nichž je nenásilně propojena výuka cizího jazyka a druhého, nejazykového předmětu. V textu příspěvku je věnována pozornost začlenění Language Schowers do výuky primární matematiky. V textu jsou uvedeny přednosti i negativa spojené s realizací Language Schowers. Je uveden konkrétní námět Language Schower, popsána jeho realizace v edukační praxi včetně následné reflexe.