PT Journal AU DOFKOVA, R BARTEK, K FACEVICOVA, K HODANOVA, J LAITOCHOVA, J NOCAR, D UHLIROVA, M ZDRAHAL, T TI IDENTIFIKACE VYUKOVYCH METOD POUZIVANYCH PRI PRIPRAVE BUDOUCICH UCITELU MATEMATIKY SO Trends in education PY 2017 BP 21 EP 27 VL 10 IS 1 DI 10.5507/tvv.2017.004 DE ucitel; matematika; vyukova metoda; pregradualni priprava AB Aktualni trendy soucasne pregradualni pripravy ucitelu matematiky jsou orientovany nejen na kvalitu poznatku a vedomosti, ktere si maji studenti osvojit, ale take na zpusob, kterym jim maji byt predavany. Teoreticke zaklady aktualnich vzdelavacich pristupu by se studenti ucitelstvi meli dozvedet v prubehu studia obecnych psychologickych a pedagogickych disciplin nebo v prubehu studia oborovych didaktik. Problemem byva jejich prakticka realizace. Opomijen byva prave vlastni prozitek vhodne vyukove metody nebo postupu v ramci seminaru. V prispevku vychazime z toho, ze implementace efektivnich vyukovych strategii ucitele matematiky do skolni praxe je vyznamne ovlivnena mirou uzivani techto metod v ramci jeho pregradualni pripravy. Hlavnim cilem prispevku je identifikovat vyukove metody pouzivane v matematickych disciplinach pri priprave budoucich ucitelu matematiky 1. a 2. stupne ZS na katedre matematiky PdF UP. Dilcim cilem je navrhnout ve vybranych pripadech moznosti uzivani efektivnejsich metod s cilem zkvalitnit pregradualni pripravu budoucich ucitelu. ER