PT - JOURNAL ARTICLE AU - DOFKOVÁ, Radka AU - BÁRTEK, Květoslav AU - FAČEVICOVÁ, Kamila AU - HODAŇOVÁ, Jitka AU - LAITOCHOVÁ, Jitka AU - NOCAR, David AU - UHLÍŘOVÁ, Martina AU - ZDRÁHAL, Tomáš TI - IDENTIFIKACE VÝUKOVÝCH METOD POUŽÍVANÝCH PŘI PŘÍPRAVĚ BUDOUCÍCH UČITELŮ MATEMATIKY DP - 2017 Sep 26 TA - Trends in education PG - 21--27 VI - 10 IP - 1 AID - 10.5507/tvv.2017.004 IS - 18058949 AB - Aktuální trendy současné pregraduální přípravy učitelů matematiky jsou orientovány nejen na kvalitu poznatků a vědomostí, které si mají studenti osvojit, ale také na způsob, kterým jim mají být předávány. Teoretické základy aktuálních vzdělávacích přístupů by se studenti učitelství měli dozvědět v průběhu studia obecných psychologických a pedagogických disciplín nebo v průběhu studia oborových didaktik. Problémem bývá jejich praktická realizace. Opomíjen bývá právě vlastní prožitek vhodné výukové metody nebo postupu v rámci seminářů. V příspěvku vycházíme z toho, že implementace efektivních výukových strategií učitele matematiky do školní praxe je významně ovlivněná mírou užívání těchto metod v rámci jeho pregraduální přípravy. Hlavním cílem příspěvku je identifikovat výukové metody používané v matematických disciplínách při přípravě budoucích učitelů matematiky 1. a 2. stupně ZŠ na katedře matematiky PdF UP. Dílčím cílem je navrhnout ve vybraných případech možnosti užívání efektivnějších metod s cílem zkvalitnit pregraduální přípravu budoucích učitelů.