RT Journal Article SR Electronic A1 DOFKOVÁ, Radka A1 BÁRTEK, Květoslav A1 FAČEVICOVÁ, Kamila A1 HODAŇOVÁ, Jitka A1 LAITOCHOVÁ, Jitka A1 NOCAR, David A1 UHLÍŘOVÁ, Martina A1 ZDRÁHAL, Tomáš T1 IDENTIFIKACE VÝUKOVÝCH METOD POUŽÍVANÝCH PŘI PŘÍPRAVĚ BUDOUCÍCH UČITELŮ MATEMATIKY JF Trends in education YR 2017 VO 10 IS 1 SP 21 OP 27 DO 10.5507/tvv.2017.004 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201701-0004.php AB Aktuální trendy současné pregraduální přípravy učitelů matematiky jsou orientovány nejen na kvalitu poznatků a vědomostí, které si mají studenti osvojit, ale také na způsob, kterým jim mají být předávány. Teoretické základy aktuálních vzdělávacích přístupů by se studenti učitelství měli dozvědět v průběhu studia obecných psychologických a pedagogických disciplín nebo v průběhu studia oborových didaktik. Problémem bývá jejich praktická realizace. Opomíjen bývá právě vlastní prožitek vhodné výukové metody nebo postupu v rámci seminářů. V příspěvku vycházíme z toho, že implementace efektivních výukových strategií učitele matematiky do školní praxe je významně ovlivněná mírou užívání těchto metod v rámci jeho pregraduální přípravy. Hlavním cílem příspěvku je identifikovat výukové metody používané v matematických disciplínách při přípravě budoucích učitelů matematiky 1. a 2. stupně ZŠ na katedře matematiky PdF UP. Dílčím cílem je navrhnout ve vybraných případech možnosti užívání efektivnějších metod s cílem zkvalitnit pregraduální přípravu budoucích učitelů.