PT Journal AU DOFKOVA, R FACEVICOVA, K TI STUDENT MATEMATICKYCH DISCIPLIN PRVNIHO ROCNIKU UCITELSTVI - JEHO OBAVY A OCEKAVANI SO Trends in education PY 2017 BP 28 EP 34 VL 10 IS 1 DI 10.5507/tvv.2017.005 DE ucitel; ucitelstvi; matematika; budouci ucitel matematiky; pedagogicka fakulta AB Vseobecne se usuzuje, ze kvalita ucitelu, a tedy i kvalita edukacnich procesu ve skolach, je podminovana tim, jaci studenti se o studium ucitelskych oboru uchazeji. V Ceske republice existuje pro uchazece nekolik spolecnych dlouhodobe potvrzenych charakteristik: mezi zajemci o ucitelske studium vysoce prevazuji zeny; pro znacnou cast studentu je studium na pedagogicke fakulte pouze alternativa k preferovanemu oboru, postoje budoucich ucitelu k vlastni profesi jsou diferencovane (podle pohlavi apod.), mezi uchazeci existuji regionalni rozdily apod. Vyse uvedene body muzeme jeste doplnit tezemi, ktere se casto o studentech, kteri si vybiraji studium ucitelstvi, traduji: studium ucitelstvi je casto pro studenty druha volba bez toho, ze by chteli vykonavat ucitelstvi jako profesi; studium ucitelstvi je povazovano za zdanlive snazsi; vyznamna cast studentu ucitelstvi po skonceni studia profesi nevykonava. Cilem prispevku je tedy charakterizovat vztah studentu ucitelskych oboru na katedre matematiky k jejich studiu matematiky bezprostredne po nastoupeni na pedagogickou fakultu.V prispevku jsou predstaveny vysledky vyzkumu mezi 134 studenty prvnich rocniku v zimnim semestru akademickeho roku 2016/2017 se zamerenim na jejich ocekavani od budouciho studia matematickych disciplin. ER