RT Journal Article SR Electronic A1 DOFKOVÁ, Radka A1 FAČEVICOVÁ, Kamila T1 STUDENT MATEMATICKÝCH DISCIPLÍN PRVNÍHO ROČNÍKU UČITELSTVÍ - JEHO OBAVY A OČEKÁVÁNÍ JF Trends in education YR 2017 VO 10 IS 1 SP 28 OP 34 DO 10.5507/tvv.2017.005 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201701-0005.php AB Všeobecně se usuzuje, že kvalita učitelů, a tedy i kvalita edukačních procesů ve školách, je podmiňována tím, jací studenti se o studium učitelských oborů ucházejí. V České republice existuje pro uchazeče několik společných dlouhodobě potvrzených charakteristik: mezi zájemci o učitelské studium vysoce převažují ženy; pro značnou část studentů je studium na pedagogické fakultě pouze alternativa k preferovanému oboru, postoje budoucích učitelů k vlastní profesi jsou diferencované (podle pohlaví apod.), mezi uchazeči existují regionální rozdíly apod. Výše uvedené body můžeme ještě doplnit tezemi, které se často o studentech, kteří si vybírají studium učitelství, tradují: studium učitelství je často pro studenty druhá volba bez toho, že by chtěli vykonávat učitelství jako profesi; studium učitelství je považováno za zdánlivě snazší; významná část studentů učitelství po skončení studia profesi nevykonává. Cílem příspěvku je tedy charakterizovat vztah studentů učitelských oborů na katedře matematiky k jejich studiu matematiky bezprostředně po nastoupení na pedagogickou fakultu.V příspěvku jsou představeny výsledky výzkumu mezi 134 studenty prvních ročníků v zimním semestru akademického roku 2016/2017 se zaměřením na jejich očekávání od budoucího studia matematických disciplín.