PT Journal AU KONVALINKA, M TI REDITELE JAKO MANAZERI ZAKLADNICH A STREDNICH SKOL: AKTUALNI STAV POZNANI KVALITATIVNICH VYZKUMU SO Trends in education PY 2017 BP 51 EP 60 VL 10 IS 1 DI 10.5507/tvv.2017.008 DE reserse literatury; reditel; skola; kvalitativni vyzkum AB Cilem zkoumani je zachytit aktualni stav poznani kvalitativnich vyzkumu v oblasti rizeni zakladnich a strednich skol z pohledu reditele jako manazera techto vzdelavacich instituci. Vysledkem je prehled soucasneho stavu poznani v dane oblasti a predstaveni zasadnich temat, kterym se vyzkumy venuji. Prace ma charakter systematicke reserse literatury a chce byt prinosem nejen pro vyzkumniky, ale i pro reditele, kterym pomuze najit relevantni clanky k vybranym tematum. Hlavni metodou je vyhledavani vedeckych praci za pomoci klicovych slov v rejstricich Web of Science a Scopus. Vychozimi klicovymi slovy jsou: headteacher, school, principal, qualitative, interview, case study, focus group a mixed methods. Snahou je podchytit zejmena vsechny vyznamne vyzkumne prace, pro nez jsou reditele hlavnimi subjekty zkoumani. Prace je zamerena na kvalitativni vyzkum a obsahuje studie jak zahranicni, tak i ceske. ER