RT Journal Article SR Electronic A1 KONVALINKA, Michal A1 PROCHÁZKA, David Anthony T1 VÝCHODISKA PRO ZMĚNU VÝUKY ZÁKLADNÍHO KURZU MANAGEMENTU NA VYSOKÉ ŠKOLE JF Trends in education YR 2017 VO 10 IS 1 SP 61 OP 67 DO 10.5507/tvv.2017.009 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201701-0009.php AB Tento článek přináší konkrétní zkušenost s realizací studentské zpětné vazby na univerzitě. Výzkum je zasazen do úzkého kontextu jednoho předmětu a zjišťuje širší souvislosti. Výzkum byl realizován formou dotazníkového šetření po dobu tří po sobě jdoucích období (semestrů) a zaměřuje se hned na několik oblastí. Autoři zjišťují motivaci studentů ke studiu a k zisku dobrých známek; zjišťují způsob a délku přípravy studentů na test; vyhodnocují obtížnost předmětu; šetření v neposlední řadě obsahuje řadu otevřených otázek, které rozkrývají překvapivá zjištění. Závěry dávají do souvislosti skutečnost, že studenti nedosahují výborných známek v závěrečném hodnocení. Výzkum je přínosem zejména pro pedagogy a výzkumníky, ale i pro tvůrce studijních programů a garanty předmětů na univerzitách.