PT Journal AU SERAFIN, C TI MOZNOSTI A MEZE VYUKY O ELEKTROTECHNICE NA ZAKLADNICH SKOLACH SO Trends in education PY 2017 BP 87 EP 94 VL 10 IS 1 DI 10.5507/tvv.2017.012 DE uceni; elektrotechnika; zakladni skola; ramcovy vzdelavaci program; technicka vychova AB Prispevek se zabyva otazkami, kam a jak smerovat didaktickou transformaci elektrotechnickeho oboru, aby tato byla v souladu s cili zakladniho vzdelavani, tj. aby si zaci vytvorili, na urovni odpovidajici jejich schopnostem, dovednostem a ucebnim predpokladum, klicove i odborne kompetence. Cilem prispevku je podat urcity i kdyz omezeny vhled do problematiky pripravy zaku v elektrotechnicke oblasti na zakladnich skolach. Jake moznosti zarazeni temat jsou dany a co je pro ne limitujici - v oblasti elektrotechniky je koncepce didaktickeho zprostredkovani jeho vzdelavacich obsahu charakteristicka sirokou ruznorodosti. Tato ruznorodost musi vsak byt pri vyberu vzdelavacich obsahu podlozena moznostmi zaka. Didakticke zprostredkovani vzdelavacich obsahu nas nuti vyhovet pozadavkum definovanym v kurikularnich dokumentech, zaroven je vsak nezbytne zapojit pozadavky i ostatnich akteru a cinitelu ovlivnujicich proces vzdelavani, tj. pozadavky praxe na kvalitni pripravu zaka. Tyto dve oblasti vsak bohuzel na sebe mnohdy ve vzdelavaci praxi narazi. ER