PT - JOURNAL ARTICLE AU - UHLÍŘOVÁ, Martina TI - POJMOVÉ MAPOVÁNÍ V MATEMATICKÉ PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ PRIMÁRNÍ ŠKOLY DP - 2017 Sep 26 TA - Trends in education PG - 131--136 VI - 10 IP - 1 AID - 10.5507/tvv.2017.018 IS - 18058949 AB - Příspěvek se zaměřuje na metodu pojmového mapování a možnosti jejího začlenění v rámci pregraduální přípravy učitelů primární školy. Matematická komponenta přípravy je pro mnohé studenty spojena s velkou náročností. Matematiku studenti nevnímají jako prostředí ke kultivaci myšlení, ale jako sumu definic, pojmů a pouček, kterým ve své podstatě nerozumí. Metoda pojmového mapování měla studentům pomoci učivo strukturovat, uvědomit si vzájemné vazby a souvislosti, získat patřičný nadhled nad damou problematikou. V příspěvku jsou uvedeny dílčí výsledky výzkumného šetření ACPM (Attitudes Towards Concept Mapping in Mathematics), které bylo zaměřeno na zjištění postojů studentů k metodě pojmového mapování.