RT Journal Article SR Electronic A1 UHLÍŘOVÁ, Martina T1 POJMOVÉ MAPOVÁNÍ V MATEMATICKÉ PREGRADUÁLNÍ PŘÍPRAVĚ UČITELŮ PRIMÁRNÍ ŠKOLY JF Trends in education YR 2017 VO 10 IS 1 SP 131 OP 136 DO 10.5507/tvv.2017.018 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201701-0018.php AB Příspěvek se zaměřuje na metodu pojmového mapování a možnosti jejího začlenění v rámci pregraduální přípravy učitelů primární školy. Matematická komponenta přípravy je pro mnohé studenty spojena s velkou náročností. Matematiku studenti nevnímají jako prostředí ke kultivaci myšlení, ale jako sumu definic, pojmů a pouček, kterým ve své podstatě nerozumí. Metoda pojmového mapování měla studentům pomoci učivo strukturovat, uvědomit si vzájemné vazby a souvislosti, získat patřičný nadhled nad damou problematikou. V příspěvku jsou uvedeny dílčí výsledky výzkumného šetření ACPM (Attitudes Towards Concept Mapping in Mathematics), které bylo zaměřeno na zjištění postojů studentů k metodě pojmového mapování.