PT Journal AU Milan, K TI OVERENI TAXONOMIE UCITELU Z POHLEDU VYUZIVANI A POSTOJU K ICT NASTROJUM SO Trends in education PY 2018 BP 11 EP 23 VL 11 IS 1 DI 10.5507/tvv.2018.007 DE moderni technologie; ICT nastroje; taxonomie ucitelu AB Je mozne ucitele kategorizovat dle jejich pristupu k modernim technologiim? Existuji skupiny ucitelu, ktere nekriticky vyuzivaji tyto technologie? Existuje naopak pocetnejsi skupina ucitelu a pedagogickych pracovniku, ktera se tomuto vyuziti aktivne brani? Toto jsou nektere z otazek, na ktere se pokousi nalezt odpoved predlozena stat.Na zaklade uvedenych vychodisek jsme pristoupili k provedeni analyzy zpusobu a pristupu k vyuziti ICT nastroju uciteli zakladnich a strednich skol, s vyuzitim metod pedagogickeho vyzkumu. Porizena vyzkumna data byla podrobena statisticke analyze pomoci vicerozmerovych statistickych metod s cilem overit, zda jiz existujici taxonomie ucitelu dle E. Rogerse, rozdelujici ucitele z pohledu jejich pristupu k ICT nastroju, jsou stale platna, ci je potrebne provest jeji revizi. ER