RT Journal Article SR Electronic A1 Milan, KLEMENT T1 OVĚŘENÍ TAXONOMIE UČITELŮ Z POHLEDU VYUŽÍVÁNÍ A POSTOJŮ K ICT NÁSTROJŮM JF Trends in education YR 2018 VO 11 IS 1 SP 11 OP 23 DO 10.5507/tvv.2018.007 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201801-0002.php AB Je možné učitele kategorizovat dle jejich přístupu k moderním technologiím? Existují skupiny učitelů, které nekriticky využívají tyto technologie? Existuje naopak početnější skupina učitelů a pedagogických pracovníků, která se tomuto využití aktivně brání? Toto jsou některé z otázek, na které se pokouší nalézt odpověď předložená stať.Na základě uvedených východisek jsme přistoupili k provedení analýzy způsobů a přístupů k využití ICT nástrojů učiteli základních a středních škol, s využitím metod pedagogického výzkumu. Pořízená výzkumná data byla podrobena statistické analýze pomocí vícerozměrových statistických metod s cílem ověřit, zda již existující taxonomie učitelů dle E. Rogerse, rozdělující učitele z pohledu jejich přístupu k ICT nástrojů, jsou stále platná, či je potřebné provést její revizi.