PT Journal AU BASLER, J MRAZEK, M TI SOUCASNE TENDENCE V OBLASTI POCITACOVYCH HER SO Trends in education PY 2018 BP 5 EP 16 VL 11 IS 2 DI 10.5507/tvv.2018.022 DE pocitacove hry; videohry; digitalni hry; soucasne tendence v oblasti pocitacovych her AB Hrani pocitacovych her je v novodobe spolecnosti nedilnou soucasti zivota deti a dospivajicich, nicmene hrani pocitacovych her se ve velke mire tyka i dospelych ruznych vekovych skupin.Tento fenomen se tesi velke oblibe a lide jsou ochotni opakovane vynakladat nemale prostredky za porizeni zabavy ve forme nejmodernejsich pocitacovych her a s nimi souvisejicich hernich zarizeni, ruznych druhu ovladacich prvku a rozsirujicich technologii. Touha hracu po novych hernich zazitcich je hnaci silou pro vyvojare a vyrobce hernich produktu. Ti, ve snaze ziskat nove priznivce a soucasne udrzet stavajici hracskou komunitu, neustale inovuji sve produkty a snazi se tim prekonavat konkurenci. V soucasnosti muzeme zaznamenat nekolik tendenci vyvoje v oblasti pocitacovych her. Predkladany prispevek se zameruje na vybrane 4 tendence, ktere podle nas udavaji zakladni smer vyvoje herniho prumyslu. V prve rade je popsan vyvoj komponentu s vypocetnim vykonem pro herni zarizeni. Tim jsou mysleny mikroprocesory a jejich limity neustale miniaturizace v souvislosti s platnosti Moorova zakona. Nasledujici cast se venuje tendencim rozvoje novych hernich zazitku s vyuzitim modernich zpusobu ovladani pocitacovych her a interakce s virtualnim prostredim. Treti vyznamnou tendenci je vyvoj her overenych znacek a snizovani diverzity v teto oblasti. Posledni cast poukazuje na tendenci, ktera vychazi z preferenci hracu pocitacovych her. Jedna se o zvysujici se zajem o pocitacove hry pro mobilni zarizeni, ktery v poslednich letech vyrazne vzrostl. ER