RT Journal Article SR Electronic A1 BASLER, Jaromír A1 MRÁZEK, Michal T1 SOUČASNÉ TENDENCE V OBLASTI POČÍTAČOVÝCH HER JF Trends in education YR 2018 VO 11 IS 2 SP 5 OP 16 DO 10.5507/tvv.2018.022 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201802-0001.php AB Hraní počítačových her je v novodobé společnosti nedílnou součástí života dětí a dospívajících, nicméně hraní počítačových her se ve velké míře týká i dospělých různých věkových skupin.Tento fenomén se těší velké oblibě a lidé jsou ochotni opakovaně vynakládat nemalé prostředky za pořízení zábavy ve formě nejmodernějších počítačových her a s nimi souvisejících herních zařízení, různých druhů ovládacích prvků a rozšiřujících technologií. Touha hráčů po nových herních zážitcích je hnací silou pro vývojáře a výrobce herních produktů. Ti, ve snaze získat nové příznivce a současně udržet stávající hráčskou komunitu, neustále inovují své produkty a snaží se tím překonávat konkurenci. V současnosti můžeme zaznamenat několik tendencí vývoje v oblasti počítačových her. Předkládaný příspěvek se zaměřuje na vybrané 4 tendence, které podle nás udávají základní směr vývoje herního průmyslu. V prvé řadě je popsán vývoj komponentů s výpočetním výkonem pro herní zařízení. Tím jsou myšleny mikroprocesory a jejich limity neustálé miniaturizace v souvislosti s platností Moorova zákona. Následující část se věnuje tendencím rozvoje nových herních zážitků s využitím moderních způsobů ovládání počítačových her a interakce s virtuálním prostředím. Třetí významnou tendencí je vývoj her ověřených značek a snižování diverzity v této oblasti. Poslední část poukazuje na tendenci, která vychází z preferencí hráčů počítačových her. Jedná se o zvyšující se zájem o počítačové hry pro mobilní zařízení, který v posledních letech výrazně vzrostl.