PT Journal AU SIMBARTL, P TI ALGORITMICKE MYSLENI NA 1. STUPNI ZS S ROBOTICKYMI VCELKAMI SO Trends in education PY 2018 BP 64 EP 67 VL 11 IS 2 DI 10.5507/tvv.2018.012 DE algoritmicke mysleni; Bee-Bot; programovani; 1. stupen ZS AB Algoritmicke mysleni je v soucasnosti resenym pojmem vzhledem ke strategii digitalniho vzdelavani do roku 2020. Hledani reseni - algoritmu se vsak ale neuplatnuje jen v programovani, ale i v beznem zivote, kdy hledame nejlepsi moznou variantu. Cilem setreni bylo zjistit, jake jsou ovlivnujici faktory na algoritmicke mysleni u deti. Za pouziti robotickych hracek jsme zjistovali uspesnost deti pri plneni zadaneho ukolu. Pro empiricke mereni byly pouzity dve skupiny deti z jedne ZS (1. a 2. trida). Na zaklade prilezitostneho vyberu byl ziskan celkovy vzorek 31 deti. Divky vykazovaly vyssi uspesnost. Duvodem lepsich vysledku nebyla predchozi znalost, na kterou jsme se take dotazovali, nybrz duslednost zadani programu a kontroly behem zadavani. Vzorek deti byl urcen na pilotazni mereni, ve kterem jsme overili proveditelnost a budeme muset provest upravy. Presto jsme ziskali zakladni udaje. Pro dalsi mereni budeme testovat vice trid pro potvrzeni nasich hypotez - zamerenych na ovlivnujici faktory. ER