RT Journal Article SR Electronic A1 SIMBARTL, Petr T1 ALGORITMICKÉ MYŠLENÍ NA 1. STUPNI ZŠ S ROBOTICKÝMI VČELKAMI JF Trends in education YR 2018 VO 11 IS 2 SP 64 OP 67 DO 10.5507/tvv.2018.012 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201802-0007.php AB Algoritmické myšlení je v současnosti řešeným pojmem vzhledem ke strategii digitálního vzdělávání do roku 2020. Hledání řešení - algoritmů se však ale neuplatňuje jen v programování, ale i v běžném životě, kdy hledáme nejlepší možnou variantu. Cílem šetření bylo zjistit, jaké jsou ovlivňující faktory na algoritmické myšlení u dětí. Za použití robotických hraček jsme zjišťovali úspěšnost dětí při plnění zadaného úkolu. Pro empirické měření byly použity dvě skupiny dětí z jedné ZŠ (1. a 2. třída). Na základě příležitostného výběru byl získán celkový vzorek 31 dětí. Dívky vykazovaly vyšší úspěšnost. Důvodem lepších výsledků nebyla předchozí znalost, na kterou jsme se také dotazovali, nýbrž důslednost zadání programu a kontroly během zadávání.  Vzorek dětí byl určen na pilotážní měření, ve kterém jsme ověřili proveditelnost a budeme muset provést úpravy. Přesto jsme získali základní údaje. Pro další měření budeme testovat více tříd pro potvrzení našich hypotéz - zaměřených na ovlivňující faktory.