PT - JOURNAL ARTICLE AU - BARTOŠ, David TI - EDUKACE PRAXÍ - MULTIMEDIÁLNÍ PROJEKT JAKO SPOLEČNÁ PARTICIPACE ŽÁKA A UČITELE DP - 2019 Dec 27 TA - Trends in education PG - 12--19 VI - 12 IP - 1 AID - 10.5507/tvv.2019.001 IS - 18058949 AB - V pedagogice ale i v rámci širší veřejnosti se čím dál častěji hovoří o nutné reformě školství a obecně o aktivizování vzdělávání, tak aby více reflektovalo obraz současné společnosti a způsobu života, jeho nároků, procesů, vlastností a vývoje. To vše míří k aktualizování klíčových kompetencí, forem a obsahů výuky, jež se pojí především s interdisciplinaritou, komunikačními schopnostmi, spoluprací a prezentací vlastních dovedností, vědomostí a zkušeností. Tyto tendence se odehrávají ve světě, kde digitální technologie a s nimi spojená multimédia jsou rozšířené natolik, že jimi disponuje téměř každý člověk a to často od útlého věku. Příspěvek obě zmíněné oblasti reflektuje, popisuje a v závěru nabízí možné využití jejich společné syntéze v rámci vzdělávání.