RT Journal Article SR Electronic A1 BARTOŠ, David T1 EDUKACE PRAXÍ - MULTIMEDIÁLNÍ PROJEKT JAKO SPOLEČNÁ PARTICIPACE ŽÁKA A UČITELE JF Trends in education YR 2019 VO 12 IS 1 SP 12 OP 19 DO 10.5507/tvv.2019.001 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201901-0001.php AB V pedagogice ale i v rámci širší veřejnosti se čím dál častěji hovoří o nutné reformě školství a obecně o aktivizování vzdělávání, tak aby více reflektovalo obraz současné společnosti a způsobu života, jeho nároků, procesů, vlastností a vývoje. To vše míří k aktualizování klíčových kompetencí, forem a obsahů výuky, jež se pojí především s interdisciplinaritou, komunikačními schopnostmi, spoluprací a prezentací vlastních dovedností, vědomostí a zkušeností. Tyto tendence se odehrávají ve světě, kde digitální technologie a s nimi spojená multimédia jsou rozšířené natolik, že jimi disponuje téměř každý člověk a to často od útlého věku. Příspěvek obě zmíněné oblasti reflektuje, popisuje a v závěru nabízí možné využití jejich společné syntéze v rámci vzdělávání.