PT Journal AU MALIS, P TI DIDAKTICKE MATERIALNI PROSTREDKY VE VYUCE INFORMATIKY SO Trends in education PY 2019 BP 46 EP 52 VL 12 IS 2 DI 10.5507/tvv.2019.011 DE Didakticke prostredky; vyuka informatiky; ucebni materialy AB Prispevek se zabyva didaktickymi prostredky ve vyuce informatiky. Krome teoretickeho zakladu teto problematiky predstavuje kategorizaci ucebnich prostredku, ktera bude vyuzita k planovanemu vyzkumu. Po uvodnim teoretickem shrnuti pojmu didakticke prostredky nasleduje blizsi cleneni materialnich prostredku. Prvni kapitola se zabyva didaktickymi materialnimi prostredky v kontextu vyuky informatiky. Jako hlavni specifikum bylo vybrano vyuziti pocitace jako zprostredkovatele obsahu. Dale je zde uvedena kategorizace ucebnich pomucek pro vyuku informatiky. Ty jsou rozdeleny na elektronicke pomucky, tistene ucebni materialy, digitalni ucebni materialy a dalsi pomucky. Za stezejni skupinu ucebnich pomucek byly vybrany digitalni materialy, tem se venuje blize druha kapitola. Jedna se o velice rozmanitou skupinu, do ktere spadaji napr. staticke texty a interaktivni animace. V teto souvislosti jsou zde uvedeny i dve dulezite vlastnosti techto materialu - multimedialita a interaktivita. V posledni kapitole je predstaven planovany vyzkum v teto oblasti. Ten se orientuje na ucitele zakladnich skol. Zameruje se na vyuzivani ruznych druhu ucebnich pomucek, na postoje ucitelu k vlastni tvorbe materialu a na preference ucitelu pri vyberu didaktickych prostredku. ER