RT Journal Article SR Electronic A1 MALIŠ, Petr T1 DIDAKTICKÉ MATERIÁLNÍ PROSTŘEDKY VE VÝUCE INFORMATIKY JF Trends in education YR 2019 VO 12 IS 2 SP 46 OP 52 DO 10.5507/tvv.2019.011 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-201902-0003.php AB Příspěvek se zabývá didaktickými prostředky ve výuce informatiky. Kromě teoretického základu této problematiky představuje kategorizaci učebních prostředků, která bude využita k plánovanému výzkumu. Po úvodním teoretickém shrnutí pojmu didaktické prostředky následuje bližší členění materiálních prostředků. První kapitola se zabývá didaktickými materiálními prostředky v kontextu výuky informatiky. Jako hlavní specifikum bylo vybráno využití počítače jako zprostředkovatele obsahu. Dále je zde uvedena kategorizace učebních pomůcek pro výuku informatiky. Ty jsou rozděleny na elektronické pomůcky, tištěné učební materiály, digitální učební materiály a další pomůcky. Za stěžejní skupinu učebních pomůcek byly vybrány digitální materiály, těm se věnuje blíže druhá kapitola. Jedná se o velice rozmanitou skupinu, do které spadají např. statické texty a interaktivní animace. V této souvislosti jsou zde uvedeny i dvě důležité vlastnosti těchto materiálů - multimedialita a interaktivita. V poslední kapitole je představen plánovaný výzkum v této oblasti. Ten se orientuje na učitele základních škol. Zaměřuje se na využívání různých druhů učebních pomůcek, na postoje učitelů k vlastní tvorbě materiálů a na preference učitelů při výběru didaktických prostředků.