PT Journal AU SVRCINOVA, V TI HODNOCENI PEDAGOGICKYCH DIGITALNICH KOMPETENCI SO Trends in education PY 2020 BP 63 EP 70 VL 13 IS 1 DI 10.5507/tvv.2020.008 DE Hodnotici nastroj; pedagogicke digitalni kompetence; ramec kompetenci; sebehodnotici nastroj. AB Pedagogicke digitalni kompetence (PDC) jsou predpokladem efektivnich aplikaci digitalnich technologii ve vyuce a procesu uceni. V mnoha zemich sveta jsou PDC integrovany do vzdelavaciho ramce pedagoga. Existuje take rada specifickych ramcu pro PDC (napr. UNESCO, ISTE, DigCompTeach, DigCompEdu, ECDL), avsak v oblasti hodnoceni PDC lze zaznamenat akutni nedostatek standardizovanych (sebe)hodnoticich nastroju. Cilem prispevku je analyzovat problematiku PDC ucitelu v siri kontextu, ktery reflektuje PDC v ramci narodnich kurikul a reforem skolskych vzdelavacich soustav. Dilcim cilem je komparace specifickych ramcu pro PDC a analyza dostupnych (sebe)hodnoticich nastroju PDC. ER