RT Journal Article SR Electronic A1 ŠVRČINOVÁ, Veronika T1 HODNOCENÍ PEDAGOGICKÝCH DIGITÁLNÍCH KOMPETENCÍ JF Trends in education YR 2020 VO 13 IS 1 SP 63 OP 70 DO 10.5507/tvv.2020.008 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202001-0005.php AB Pedagogické digitální kompetence (PDC) jsou předpokladem efektivních aplikací digitálních technologií ve výuce a procesu učení. V mnoha zemích světa jsou PDC integrovány do vzdělávacího rámce pedagoga. Existuje také řada specifických rámců pro PDC (např. UNESCO, ISTE, DigCompTeach, DigCompEdu, ECDL), avšak v oblasti hodnocení PDC lze zaznamenat akutní nedostatek standardizovaných (sebe)hodnotících nástrojů. Cílem příspěvku je analyzovat problematiku PDC učitelů v šíři kontextu, který reflektuje PDC v rámci národních kurikul a reforem školských vzdělávacích soustav. Dílčím cílem je komparace specifických rámců pro PDC a analýza dostupných (sebe)hodnotících nástrojů PDC.