PT Journal AU HYKSOVA, H TI ROZVOJ KONSTRUKCNICH DOVEDNOSTI - NEZBYTNA SOUCAST ROBOTIKY SO Trends in education PY 2020 BP 43 EP 52 VL 13 IS 1 DI 10.5507/tvv.2020.006 DE robotika; roboticke hracky; konstrukcni stavebnice; clovek a svet prace; zakladni skola AB Davno neplati, ze robotika = programovani a patri jenom do hodin informatiky. Dulezitejsi nez znalost programovaciho jazyka je rozvoj informatickeho a logickeho mysleni, technickych a konstrukcnich dovednosti a dalsich kompetenci. Vyuka robotiky je dnes vlastne soucasti polytechnickeho vzdelavani. V zakladnich skolach se pri vyuce vyuzivaji ruzne roboticke hracky a programovatelne stavebnice. Roboticke hracky jsou konstrukcne sestavene a lze je programovat. Z robotickych stavebnic musime nejdrive roboty sestavit a k tomu potrebujeme konstrukcni dovednosti. Ukazeme si, kde tyto konstrukcni dovednosti muzeme rozvijet a ktere stavebnice k tomu vyuzijeme. ER