PT Journal AU BRYNDOVA, L TI MOZNOSTI ROZVOJE INFORMATICKEHO MYSLENI U ZAKU ZAKLADNICH SKOL SO Trends in education PY 2021 BP 5 EP 12 VL 13 IS 2 DI 10.5507/tvv.2020.011 DE informaticke mysleni; zaci zakladnich skol; informatika na ZS; revize kurikula informatiky AB Tento clanek shrnuje soucasnou odbornou diskuzi zabyvajici se implementaci rozvoje informatickeho mysleni na urovni statnich kurikul nejen v Ceske republice, shrnuje dilci obsahy vybranych kurikul a jejich pojeti informatickeho mysleni a srovnava reformu probihajici Ceske republice se zahranicnimi zkusenostmi. Clanek se sklada ze ctyr kapitol, ktere resi koncepci informatickeho mysleni v nadchazejici reforme RVP, situaci implementace rozvoje informatickeho mysleni v zahranici, dilci obsahy kurikul s ohledem na koncepci IM a moznosti implementace rozvoje informatickeho mysleni do narodniho kurikula. Clanek castecne nastinuje i problemy, se kterymi se implementace revize kurikula v zahranici potyka. ER