PT Journal AU STEJSKALOVA, I SLAMA, J PRIBYL, V KOMARKOVA, L TI VZDELAVANI UCITELU V OBLASTI LEADERSHIPU SO Trends in education PY 2021 BP 13 EP 20 VL 13 IS 2 DI 10.5507/tvv.2020.010 DE vzdelavani; leadership; kompetence; komunikace AB Zmeny ve spolecnosti kladou naroky na roli ucitele ve vyuce, ktery by si mel vedle znalosti rozsirovat i portfolio kompetenci a dalsich uzitecnych nastroju uplatnitelnych ve vyuce pri komunikaci se zaky. Tento clanek predstavuje zkusenosti s nedavno akreditovanym vzdelavacim programem pro ucitele v oblasti leadershipu uskutecnovanym na manazerske fakulte. Cilem clanku je zhodnotit prinosy tohoto neformalniho vzdelavani s vyuzitim dvoukoloveho dotaznikoveho setreni. Setreni se zucastnilo vsech 31 ucastniku programu. Zjistili jsme, ze s pojmem leadership se prilis mnoho ucastniku v ramci predchoziho at uz formalniho, ci profesniho vzdelavani nesetkalo. Po seznameni s timto pojmem v ramci programu doslo i k vyznamnemu rozvoji komunikacnich dovednosti. Z textovych odpovedi vyplynulo, ze se ucastnici naucili, jak prostrednictvim zmeny vlastniho jednani pusobit na chovani zaku. Kombinace manazerskych a pedagogickych postupu ve vyuce se tedy jevi byt velmi uzitecna. ER