RT Journal Article SR Electronic A1 STEJSKALOVÁ, Irena A1 SLÁMA, Jiří A1 PŘIBYL, Vladimír A1 KOMÁRKOVÁ, Lenka T1 VZDĚLÁVÁNÍ UČITELŮ V OBLASTI LEADERSHIPU JF Trends in education YR 2021 VO 13 IS 2 SP 13 OP 20 DO 10.5507/tvv.2020.010 UL https://tvv-journal.upol.cz/artkey/tvv-202002-0005.php AB Změny ve společnosti kladou nároky na roli učitele ve výuce, který by si měl vedle znalostí rozšiřovat i portfolio kompetencí a dalších užitečných nástrojů uplatnitelných ve výuce při komunikaci se žáky. Tento článek představuje zkušenosti s nedávno akreditovaným vzdělávacím programem pro učitele v oblasti leadershipu uskutečňovaným na manažerské fakultě. Cílem článku je zhodnotit přínosy tohoto neformálního vzdělávání s využitím dvoukolového dotazníkového šetření. Šetření se zúčastnilo všech 31 účastníků programu. Zjistili jsme, že s pojmem leadership se příliš mnoho účastníků v rámci předchozího ať už formálního, či profesního vzdělávání nesetkalo. Po seznámení s tímto pojmem v rámci programu došlo i k významnému rozvoji komunikačních dovedností. Z textových odpovědí vyplynulo, že se účastníci naučili, jak prostřednictvím změny vlastního jednání působit na chování žáků. Kombinace manažerských a pedagogických postupů ve výuce se tedy jeví být velmi užitečná.