PT Journal AU DOFKOVA, R TI UZITECNE E-ZDROJE PRO VYUKU MATEMATIKY OCIMA STUDENTU UCITELSTVI SO Trends in education PY 2021 BP 55 EP 61 VL 13 IS 2 DI 10.5507/tvv.2020.018 DE otevrene vzdelavani; elektronicke zdroje; vyuka matematiky; budouci ucitel AB Soucasna situace vzhledem k pandemii Covid-19 ukazala, ze je treba, aby se studenti ucitelstvi orientovali v soucasnych dostupnych elektronickych zdrojich, ktere jim usnadni vlastni studium a soucasne maji pozadovany didakticky potencial pro vyuziti ve vyuce matematiky na 1. stupni ZS. Take v souvislosti s pozadavkem na zvysovani digitalni gramotnosti zaku v ramci revizi kurikularni dokumentu je zadouci, aby byl u studentu budovan pozitivni vztah k digitalnim technologiim. Clanek tedy teoreticky vychazi z principu otevreneho vzdelavani (Open Education - OE) podporujici volne sireni vedomosti, informaci a vedeckych poznatku, ktere diky internetu rychle, bezplatne a bez hranic mohou vyuzivat ucitele pri sve vyuce. V clanku jsou reflektovany vzdelavaci objekty pro vyuku matematiky ocima budoucich ucitelu, ktere zahrnuji digitalni obsah, pricemz forma obsahu muze byt textova, multimedialni, dale muze obsahovat programove nastroje anebo samotne vyukove aplikace. ER